Campings op de Pilion

beschrijving en beoordeling van campings in Griekenland en vooral geschiktheid voor campers (voorzieningen etc)

Campings op de Pilion

Berichtdoor suke30 » Ma Jan 18, 2010 11:42 am

Hallo,
ik heb een vraag, is er iemand die wat tips kan geven over campings op de pilion ?
camping Hellas en Sikia heb ik bekeken op hun site , het ziet er erg mooi uit maar ik krijg het gevoel dat het erg groots opgezette campings zijn,
er zullen vast en zeker nog meer campings zijn gezien de schitterende stranden die er liggen, is er iemand die daar wat meer over weet ?
wij zoeken eigenlijk een kleinschalige camping pal ah (zand)strand. (wij zijn met een caravan en een camper(2 gezinnen))
Groetjes Susan
ford mondeo en onze sterckeman
suke30

Re: Campings op de Pilion

Berichtdoor diesel » Ma Jan 18, 2010 12:59 pm

Wij zijn in 2008 op Sikia geweest. Het is niet een echt grootschalige camping. Heel gemoedelijk en prachtig gelegen. Op de camping kan je kiezen voor het kiezelstrand , waar ook het restaurantje is, of aan de andere kant van de rots een rotsenstand waar je prachtig kunt snorkelen.
De camping wordt gerund door 2 zussen die bijzonder aardig en hulpvaardig zijn. Dit jaar waren ze weer op de vakantiebeurs in Utrecht en ze hebben altijd tijd voor een praatje.
De camping is netjes verzorgd, heeft keurig sanitair en een goede maaltijd in het restaurant, waar de echtgenoten de scepter zwaaien en zo nu en dan een vrolijke grikese avond organiseren met live muziek. Maar niets van massaal volksvermaak.

Als je boekt ( via de mail) wordt dat zeer netjes afgehandeld. Wij vroegen twee grote plaatsen naast elkaar met zicht op zee en voldoende schaduw. We hebben één van de mooiste plaatsen op de camping gekregen, op het zgn Balkon.

Voor ons een camping om nog eens naar terug te gaan als we weer naar de Pilion gaan. Zeker een aanrader.
diesel

Berichtdoor suke30 » Ma Jan 18, 2010 1:46 pm

Heel erg bedankt voor de snelle reactie, we zijn zaterdag naar de vakantiebeurs geweest en daar idd met de dames gepraat,
de folder en de site zien er gelikt uit, en vorig jaar hebben we op triton 2
gestaan en dat was ook een mooie gelikte camping en erg commercieler opgezet,
maar zoals ik uit jou verhaal begrijp is dat met Sikia niet,
vr groet Susan
ford mondeo en onze sterckeman
suke30

Berichtdoor mstuniek » Do Jan 21, 2010 8:18 pm

Wij zijn in 2009 ook op Sikia geweest met de caravan en het verhaal van diesel kan ik geheel beamen.
Bij aankomst loopt een van de zussen mee (en die loopt echt snel) om je wat plaatsen te laten zien, rekening houdend met jou eisen. Daarbij krijg je ruim voldoende info mee voor toeristische bezoekjes.
Ronald
mstuniek

Berichtdoor Leo Erken » Do Mrt 04, 2010 10:27 am

Sikia is goed verzorgde camping met (toch?) een prettig sfeertje! Klein en wat rommelig, maar heel aangenaam, en met een heerlijk strandje is Camping "Kastri", in Kastri, even ten oosten van Platania, aan de zuidkust van het schiereiland. Veel genoegen. Leo Erken
Leo Erken

Terug naar campings