Griekenland over land

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land
Plaats reactie
Rene Gout

Griekenland over land

Bericht door Rene Gout » ma jul 07, 2008 9:23 pm

Hallo,
Na vele malen naar Griekenland te zijn gevlogen gaan we nu 4 wkn richting Chaldikiki met een oude Hobby 600.
De route die we willen volgen gaat via Duitsland, Oostenrijk (Wenen), Hongarije (BUdapest), Servie, Macedonie en vervolgens Thessaloniki.
Wie heeft recente ervaring met deze route? Zoals tolwegen grensovergangen.
De reisperiode is van 15 aug. t/m 15 sept. 2008
Zijn er ook camperaars die in deze periode die weg volgen?

Groeten
Rene Gout

jack

Re: Griekenland over land

Bericht door jack » do jul 24, 2008 9:46 pm

halllo, wij zitten de zelfde periode als jullie ook in Griekenland en hebben ook overwogen om via het vaste land te rijden ,maar dan via de kust vanaf Slovenie naar beneden tot aan Griekenland. Maar na overleg met derden hebben we daarvanaf gezien en gaan nu Via Ancona naar Patras een rondreis door Pelopiinossis tot Igouminittsa ,dan de boot naar corfu voor een week ,terug naar Igouminittsa , en dan de boot weer op richting Ancona .
Misschien komen we elkaar onderweg nog wel tegen .,
Wij rijden met een Knaus 658lg .
Groetjes Jack en Mieke Ekkelboom.

brunoo
Contacteer:

Bericht door brunoo » vr jul 25, 2008 11:31 pm

In deze zelfde periode zitten wij ook in Griekenland.
Wij gaan met de boot vanaf Ancona naar Igoumenitsa.
we willen eerst wat van het noorden van Griekenland zien. De Meteora kloosters en Delfi.
Dan naar Athene en daarna naar de Pelopenessos en dan weer via Patras terug naar Ancona.
Wij rijden in een Dethleffs T5801 met op de voor en achterkant onze website en hondenpootjes.
Misschien zien we elkaar wel ergens?!?
Ik kom op plaatsen waar ik nooit ben geweest.

http://www.camperikelen.nl

adriehymer

Bericht door adriehymer » do jul 31, 2008 10:30 pm

Ik heb jullie vraag gelezen en zie een stel mensen vertellendat ze met boot gaan en dat is volgens mij niet wat
jullie vragen!
Ik weet van griekse kennissen dat zij sinds kort weer de route rijden die jullie willen gaan volgens hun moet je
proberen zo veel mogelijk de hoofdwegen volgen en onderweg proberen te overnachten op campings of op plaatsen
waar je jezelf goed voelt.
Ik weet niet goed waar je buiten de bekende landen waar je tol moet betalen nogmeer tol moet betalen? maar je
moet daar wel rekening mee houden! mijn advies ga naar de anwb als je daar lid van bent?
Ik ben terug van rondreis met nkc door griekenland en heb genoten van het land het vrij kunnen staan op veel
plaatsen de vriendelijke mensen die echt heel behulpzaam waren en heel anders dan onze reis in maart naar portugal
en spanje waar je niet meer zo rustig kunt staan.

Walter

Bericht door Walter » za aug 02, 2008 8:37 am

Ik heb vorige jaar september in Griekenland oostenrijkse, duitse en een nederlandse camperaar gesproken die in 2007 de landweg hadden gereden. Algemeen beeld was dat de weg prima te rijden is, nagenoeg geheel uit autoweg bestaat en dat je de tol in de diverse landen gewoon met euro's kunt betalen.

Walter

erik en trudi

Bericht door erik en trudi » zo aug 17, 2008 1:54 pm

Wij zijn net terug van een reis naar Griekenland overland met een kleine caravan(kip kompakt) en 2 kinderen(9 en 12 jaar oud). Mijn man is vooruit gereden en wij zijn na een week naar Athene gevlogen en zijn met z'n vieren teruggereden via Noord- Griekenland, Macedonie, Albanie, Montenegro, Kroatie en Slovenie in 4 weken tijd. Het is een prachtige reis geweest en zeer goed te doen. De wegen zijn prima behalve het laatste stukje bij de noordelijke grens van Albanie( zo'n 20 km) maar onze caravan heeft het prima overleefd. Macedonie, Albanie, Montenegro zijn nog zeer authentiek. Het toerisme moet daar nog echt beginnen. Campings in Gr. land: prachtig en schoon(Kalambaka, campng Kastraki) in Macedonie en Montenegro is het een andere standaard van hygiene, geen warm water e.d. maar wel voor 20 euro met z'n vieren heerlijk eten. Kortom prima te doen, laat je niet afschrikken! Situatie is lang niet meer zoals die was. Wel rekening houden met wachttijden aan grensposten en vergeet je groene kaart niet. Deze wordt aan de grens gevraagd. en sinds 1 juli heeft Slovenie nu ook een vignet voor de tolwegen: 35 euro om even door het land te rijden in ene paar uurtjes.

Rene Gout

Bericht door Rene Gout » za dec 06, 2008 4:03 pm

Hallo allemaal,

Het is nu 5 dec 2008 en we zijn al weer 2,5 maand terug in NL.
De reis over land naar noord griekenland is UITSTEKEND verlopen. Niets dan lof over de wegen. Duitsland OK, Oostenrijk OK, Hongarije OK, Servie Goed, Macedonie: werkt hard aan de infrastructuur en is dus GOED.

Wie meer wil weten schrijft naar rwgout@gmail.com

Rene Gout

TOL

Bericht door TOL » zo dec 07, 2008 7:04 pm

Fantastisch dat het goed gegaan is. Graag wil Ik weten hoeveel km het uiteindelijk over land is, evenals de tijd die je er over gereden hebt en zijn de prijzen in Hongarije en Macedonie is dat ook goed, dus betaalbaar.
PLUK DE DAG
Vrijheid = een volgetankte camper

Rapido 942M CDI316 (115KW)

digiwalker
Contacteer:

Bericht door digiwalker » wo feb 04, 2009 5:14 pm

Hallo allemaal,
Naar Griekenland over land? Het is goed te doen.
Op http://www.griekenlandcamperland.nl heb ik het reisverslag geplaatst.
Hierbij zijn ook diverse GPS locaties gevoegd.

Veel lees en kijk plezier.
Rene

digiwalker
Contacteer:

Bericht door digiwalker » za jun 12, 2010 4:44 pm

Beste mensen,

Sedert maart heb ik een eigen website met diverse gegevens over de reis naar Griekenland.
Misschien leuk voor een regenachtige avond. :arrow: http://sites.google.com/site/griekenlan ... eland/Home

Groeten

Rene

Plaats reactie