Overtocht 2010

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land
Harma
Contacteer:

Overtocht 2010

Bericht door Harma » zo nov 01, 2009 11:19 am

Bij Superfast Ferries kan al voor volgend jaar worden geboekt.

Ze hebben de overtochten/tarieven van 2010 op de site staan.

Lis@

Re: Overtocht 2010

Bericht door Lis@ » zo nov 01, 2009 1:12 pm

Ook wij gaan in juni naar Griekenland en ik wil graag weten wanneer je nu het beste de ferry kunt boeken.

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » zo nov 01, 2009 3:32 pm

Lisa, kijk even door het forum heen, daar zijn al heel veel vragen over gesteld: Kern: hangt af van: wil je camping aan board, vertrekdata, vertrekplaats etc., maar vanuit Venetië ivm beperkte beschikbaarheid heel snel (december) vanuit Ancona kan (kon?) ook wel in februari.
Succes
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl

Lis@

Bericht door Lis@ » di nov 03, 2009 7:23 pm

Ik heb nog een lastige vraag. Tijdens het boeken moet je het kenteken van je auto doorgeven. Ik weet zeker dat we als we gaan dat we aan andere auto hebben dus ander kenteken. Hoe kan ik het beste dit probleem aanpakken want ik wil ook niet zo laat boeken dat de tickets veel te duur worden.

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » wo nov 04, 2009 11:51 am

Gewoon je oude kenteken opgeven en zodra het nieuwe bekend is (eventueel in het havenkantoor) de verandering doorgeven. Lastig zou het alleen kunnen worden als je nieuwe camper veel langer of hoger is. Ze houden namelijk met de afmetingen rekening of het al vol is.
Groet,
Frans Mulder
beheerder

Harma
Contacteer:

Bericht door Harma » wo nov 18, 2009 6:39 pm

Minoan en Anek Lines hebben ook de nieuwe tarieven/overtochten op hun site staan.
Laatst gewijzigd door Harma op wo nov 25, 2009 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lis@

Boeken bij Paleologos

Bericht door Lis@ » do nov 19, 2009 11:42 am

Ik wacht met smart af :-)

We weten nu dat we heen via Igoumenitsa willen en terug via Patras. Vertrek vanaf Ancona. Ik hoop ergens op anwb korting en vroegboekkorting anders is het best veel geld met onze caravan van 6,30 m.

Heeft iemand wel eens met deze site geboekt?

http://www.greekferries.gr/index_nl.htm

(dit onderwerp is naar een nieuw item verplaatst FM)

JanBMW

Bericht door JanBMW » vr nov 27, 2009 12:32 pm

De gegevens van de Minoan-ferry zijn m.i. 26-11-2009 bekend geworden.
Ook heb ik al een voorlopige offerte/optie gekregen van Greekferries, periode april-juni 2010 Venetië-Griekenland met Camping On Board.
En dat is een koude douche, het lijkt er nl op dat de vroegboekkorting van 10% niet meer geldt voor C.O.B.. Daarover staat er ook niets meer op de Minoan site.

De ferrykosten zouden dan 22% meer zijn dan 2009.
Natuurlijk ga ik hierover corresponderen, maar weet iemand al iets meer ?
Jan BMW

Lis@

Bericht door Lis@ » vr nov 27, 2009 3:35 pm

Hallo allemaal,

Ook ik ben aan het zoeken naar een overtocht. Ik kan alleen nergens de 20 of 25% anwb korting vinden bij het boeken???

Misschien wil iemand eens met mij mee kijken. We zoeken een overtocht vanaf Ancona naar Igoum. op 31 mei of 1 juni en retour op 22 juni via Patras naar Ancona of Venetie.
We hebben een auto van 4.15 lang en 1.60 hoog en caravan van 6.35 lang en hoger dan 2m. We willen op het campingdek staan.

Alvast bedank.

TOL

Bericht door TOL » vr nov 27, 2009 7:54 pm

Vandaag telefonisch geboekt bij Minoan Lines voor volgend jaar, heenreis 1 mei en terug op 1 juli, met NKC-korting.
Griekenland is een verslaving geworden, nu 3e jaar op rij.
PLUK DE DAG
Vrijheid = een volgetankte camper

Rapido 942M CDI316 (115KW)

JanBMW

Bericht door JanBMW » za nov 28, 2009 5:48 pm

Lis@ schreef:Hallo allemaal,
Ook ik ben aan het zoeken naar een overtocht. Ik kan alleen nergens de 20 of 25% anwb korting vinden bij het boeken???
Misschien wil iemand eens met mij mee kijken. We zoeken een overtocht vanaf Ancona naar Igoum. op 31 mei of 1 juni en retour op 22 juni via Patras naar Ancona of Venetie.
We hebben een auto van 4.15 lang en 1.60 hoog en caravan van 6.35 lang en hoger dan 2m. We willen op het campingdek staan.
Alvast bedank.

Beste Lis@, Ook wij zijn bezig met het boeken 2010 en hebben wat speurwerk gedaan, daarom wat antwoorden op je vragen.
Onze ervaring met Greekferries is zonder meer goed, maar er zijn meer goede maatschappijen.
Als je de site: greekferries.gr opent en op het Nederlandse vlaggetje klikt, kan je b.v. bij Minoan je route kiezen. Klik dan rechtsboven op prijzen 2010. Je kunt nu de overtocht berekenen en vergelijken.
Voor de kortingen klik je op 'Aanbiedingen gedetailleerd" Dan sluit je dit scherm en gaat terug naar het hoofdscherm greekferries.
In het 1e blok staat o.a. dat de vroegboekkorting COB vanuit Venetië voor 2010 niet meer geldt.
In het 4e blok staat: alleen vertrek uit Ancona met COB, camper of caravan+auto een korting van 20% voor ANWB-SYC, op de voertuigen.
Vergelijking:Nu kost voor ons de overtocht COB vanuit Venetië € 710, vanuit Ancona COB €537, dus zo'n €170 minder indien men de ANWB-kaart accepteert. Moet ik nog even navragen. Superfast blijkt een nog aantrekkelijker aanbieding COB vanuit Ancona te hebben.
Veel succes met boeken en veel plezier in Griekenland
Jan BMW
Laatst gewijzigd door JanBMW op ma nov 30, 2009 8:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lis@

Bericht door Lis@ » za nov 28, 2009 6:08 pm

Hallo Jan,

Ik ben er achter dat we met superfast ferries het goedkoopste uit zijn omdat er een korting wordt gegeven van 25% ANWB en nog 10% vroegboekkorting. Ik heb de offerte binnen en de kosten zijn totaal 488 euro. Wat een geld zeg :D

Is dit een beetje redelijk bedrag? Dit is voor ons ook de eerste keer dus ik heb verder geen idee of de prijzen flink gestegen zijn. Wat ik wel uit verhalen lees is dat vroeg boeken toch het voordeligste is of komen er nog veel aanbiedingen tussendoor?

Bedankt alvast!

Bloem

Bericht door Bloem » za nov 28, 2009 11:42 pm

Ik heb bij World ferries geinformeerd naar de prijzen van camping on board. Ik kreeg het volgende antwoord:

In de periode dat u wilt reizen naar Griekenland biedt Minoan Lines geen kampeerdek meer aan op de route van en naar Ancona.
We kunnen u wel het zo genoemde Camping all Inclusive aanbieden. We kunnen u dan een binnenhut voor 4 personen aanbieden met een gratis maaltijd per route en uw camper wordt dan in de garage geplaatst

Dus geen camping on board vanaf Ancona!

Bloem

Simon en Minke
Contacteer:

Bericht door Simon en Minke » zo nov 29, 2009 9:39 am

Onderstaand bericht gevonden op de site van World Wide Passage in Rotterdam.

Op de Ancona route gelden de volgende nieuwe regelementen.
Kamperen aan boord op de Cruise Europa en Cruise Olympia (twee nieuwe schepen) is helaas niet mogelijk.
Hiervoor wordt u als kampeerliefhebber een binnenhut en gratis maaltijd aangeboden, dit alles voor de prijs van dekpassage/kampeerdek.

In de periode dat de HSF Olympia Palace in het schema is opgenomen is kamperen aan boord mogelijk op de afvaarten van dit schip.

Jammer dat Minoan deze maatregelen heeft genomen, er is niets prettiger dan in de je eigen camper te verblijven. Wij zijn al vier keer met Minoan overgevaren, maar zullen nu over moeten stappen naar Anek Lines of Superfast Ferries.

Groet, Minke

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » zo nov 29, 2009 11:43 am

Of vanuit Venetië vertrekken, daar is een aantal malen per week nog steeds COB mogelijk.
Groet,
Frans Mulder
beheerder

Gesloten