Overtocht 2010

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land
Ellada

Re: Overtocht 2010

Bericht door Ellada » zo nov 29, 2009 1:49 pm

Jammer dat Minoan hier voor heeft gekozen, wij hebben hier vele jaren gebruik van gemaakt. Wat wel vervelend is dat vanuit WorldWide hier met geen woord over wordt gesproken. We hebben een aanvraag ingediend voor 2x een retour-overtocht op basis van Camping aan Boord en krijgen hiervoor wel een prijsopgave maar, net als vorig jaar met het vervallen van de Phasiphae en de inzet van de Zeus Palace zonder COB, wordt er geen melding gemaakt van het niet meer beschikbaar zijn van COB op nagenoeg alle afvaarten vanuit Ancona. Bij het lezen van de vaarschema's 2010 moesten we vaststellen dat op de door ons opgegeven data er geen COB beschikbaar is terwijl dit in het antwoord vanuit WW niet wordt aangegeven.
We hebben inmiddels geboekt maar niet meer met MinoanLines. We gaan weer met Superfast welke absoluut niet onderdoet voor MinoanLines.
Vriendelijke groeten,
Hannie en Kock.

de Guust
Contacteer:

Bericht door de Guust » di dec 01, 2009 3:32 am

helaas, ook wij moeten een alternatief nemen, en zal het geen minoan meer worden, aangezien de hond in een kennel moet en we dus geen COB meer kunnen boeken vanaf Ancona.
Venetie is voor ons geen optie, ik vind die overtocht te lang, zal dus Anek of SF worden.

denk dat we een dezer dagen maar gaan boeken aangezien het aanbod COB dus een stuk kleiner gaat zijn en de afvaarten dus eerder vol zullen zitten.

op zich is het aanbod niet verkeerd, voor de prijs van den COB een hut plus maaltijd, maar aangezien de hond niet in de camper blijven kan en we die absoluut niet in een kennel willen hebben, gaat dat feesie voor ons niet op.
onze website is geheel vernieuwd.
Afbeelding

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » di dec 01, 2009 3:43 pm

Vanwege alle berichten heb ik Jan Bijl van Minoan Lines (World Wide) om opheldering gevraagd. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
"De tarieven en afvaarten 2010 van Minoan Lines zijn bekend sinds midden vorige week. Zie hiervoor http://www.minoanlines.nl of http://www.worldwideferries.com
De tarieven van/naar Ancona zijn praktisch gelijk gebleven aan 2009, echter op kampeerdek reserveringen wordt GEEN ANWB korting meer verstrekt.
Daarnaast vervalt de vroegboek korting op kampeerdek reserveringen.
De schepen FFS Europa Palace en FFS Cruise Europa onderhouden de verbindingen. Vanaf 18 juni 2010 wordt de FFS Europa Palace vervangen door een zusterschip FFS Cruise Olympia.
Dit betekent dat op de FFS Europa Palace tot 18 juni kampeerdek mogelijk is. Vanaf 18 juni 2010 is GEEN KAMPEERDEK meer beschikbaar vanaf/naar Ancona!
Voor kampeerauto’s en auto met caravan biedt Minoan Lines uiteraard een alternatief. Parkeren in de garage met aansluiting op het 220 volt systeem van het schip.
Passagiers worden ondergebracht in hut met douche en toilet. Reist U samen in een 2-persoons hut, reist U met kinderen in een 4-persoons hut douche/toilet.
U ontvangt een gratis maaltijd (lunch of diner) en betaalt voor dit pakket de prijs van overtocht op dekpassage.

Beide nieuwe schepen zijn van zeer luxe klasse en beschikken naast zwembad eveneens over jacuzzi en diverse fitness ruimten. De schepen kunnen max. 3000 passagiers vervoeren en beschikken over ca. 4.5 km lengte opstelbanen voor voertuigen. Uiteraard zijn beide schepen van het type High Speed Service.

Vanuit Venetië wordt met de schepen FFS Olympia Palace, de FFS Ikarus Palace en de HSF Europa Palace kampeerdek geboden.
De tarieven van/naar Venetië zijn in prijs verhoogd. Zie (http://www.minoanlines.nl) Internationale diensten.
Ook op deze afvaarten geldt dat geen ANWB kortingen op kampeerdek worden verleend en de vroegboekkorting niet van toepassing is op kampeerdek!"

Was getekend:
Jan Bijl
World Wide Passage bv
Generaal Agent Ferries in Nederland
Albert Plesmanweg 63 3088 GB Rotterdam
Tel (0031 10) 4873917 Fax 4049366
Mail: j.bijl@worldwideferries.com
http://www.worldwideferries.com
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » di dec 01, 2009 3:45 pm

Verder ontving ik nog bericht van Anek Lines:
Reserveringen voor 2010 konden vanaf vorige week kunnen worden geplaatst. Tarieven en schema’s zijn beschikbaar op www.anek.nl
Vanuit Venetië is GEEN kampeerdek mogelijk, vanuit Ancona wordt op alle afvaarten kampeerdek geboden.
Nieuw is dat de goedkoopste categorie voor caravans en kampeerauto’s is verlengt van 5.5 meter naar 6 meter. Dit ligt thans in lijn met alle andere maatschappijen.
General Agent Holland

ANEK LINES NETHERLANDS
Albert Plesmanweg 63, 3088 GB Rotterdam
Tel. 0031 10 4873961 Fax.0031 10 4873319
web: www.anek.nl e-mail: info@anek.nl
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl

de Guust
Contacteer:

Bericht door de Guust » wo dec 02, 2009 1:12 am

vandaag geboekt bij Superfast, de 27e juli varen we ancona -> Patras.

minoan is geen optie , de hond moet in een kennel, nou mooi niet.
Anek was toch een stuk duurder, in ons geval.
onze website is geheel vernieuwd.
Afbeelding

JanBMW

Bericht door JanBMW » wo dec 02, 2009 1:19 pm

Lis@ schreef:Hallo Jan,

Ik ben er achter dat we met superfast ferries het goedkoopste uit zijn omdat er een korting wordt gegeven van 25% ANWB en nog 10% vroegboekkorting. Ik heb de offerte binnen en de kosten zijn totaal 488 euro.
Is dit een beetje redelijk bedrag? Dit is voor ons ook de eerste keer dus ik heb verder geen idee of de prijzen flink gestegen zijn. Wat ik wel uit verhalen lees is dat vroeg boeken toch het voordeligste is of komen er nog veel aanbiedingen tussendoor?
Bedankt alvast!
Beste Lis@,
Ook wij hebben ook een keurige offerte en optie tot januari binnengekregen van Greekferries.
Nu gekozen voor Superfast-ferries vertrek uit Ancona voor ongeveer hetzelfde bedrag als wat jij noemt en dat is een zeer scherpe prijs.
Je moet wel wat verder rijden dan Venetië en mist de prachtige vaart langs die mooie stad, maar ja.........hebben wij dit voorjaar al van genoten.

Vriendelijke groeten, Jan BMW

diesel

Bericht door diesel » do dec 03, 2009 6:42 pm

Wij hebben ook de offerte binnen voor Ancona - Patras v.v. met Superfast voor € 488
Ook een offerte voor Venetië - Patras v.v. voor € 723 ( met Minoan)

Aangezien we vorig jaar wat mindere ervaringen hebben gehad met Minoan ( niet het omboeken op een hut, dat was perfect geregeld, maar de hele zooi aan afhandeling op het dek, materiële schade, wegens vertraging konden we veel later dan gepland aan boord, echter restaurant was al dicht, algehele netheid etc) hebben we weer voor Superfast gekozen.
Aankomst en vertrek in Venetië is weliswaar heel erg mooi, als je het een keer gezien hebt, vind ik het ook wel goed. We zijn nu 3 keer vanuit Venetië vertrokken/aagekomen, ik heb het daar voorlopig wel gezien. Onderweg naar Ancona kom je ook een heleboel moois tegen.

joopwullems

Bericht door joopwullems » do dec 03, 2009 10:39 pm

Wij hadden een voorboeking bij de anwb voor de overtocht van Ancona/Igoumenitsa met Minoan Lines kregen
vandaag bericht dat we niet meer in onze camper konden kamperen tijdens de overtocht.
hebben geanuleerd bij de anwb.
Vandaag geboekt bij Superfast Ferries voor een retour Ancona/Igoumenitsa van24-05-2010/25-06-2010
voor 2 senioren en een camper van 6.50 meter kosten €439,80 incl.boekings kosten en anulerings verzekering.
Dus ik denk dat je wat vroeger moet boeken als anders in verband met het niet meer kamperen op dek bij Minoan Lines.

Lis@

Bericht door Lis@ » vr dec 04, 2009 5:31 pm

Ik ga de offerte dit weekend definitief boeken. Ik verwacht geen goedkopere optie voor ons. In onze offerte zit al 25% korting van de anwb en 10% vroegboek korting.

Ik kijk er naar uit om 7 juni aan boord te gaan.

Kan iemand mij vertellen hoe het aan boord is? Ik heb verhalen gelezen dat het erg heet kan zijn op het kampeerdek. Is dat ook in juni al of is dat meer in juli.aug?

cargo

Bericht door cargo » ma dec 07, 2009 11:18 pm

[quote="Lis@"]Ik ga de offerte dit weekend definitief boeken. Ik verwacht geen goedkopere optie voor ons. In onze offerte zit al 25% korting van de anwb en 10% vroegboek korting.

Ik kijk er naar uit om 7 juni aan boord te gaan.

Kan iemand mij vertellen hoe het aan boord is? Ik heb verhalen gelezen dat het erg heet kan zijn op het kampeerdek. Is dat ook in juni al of is dat meer in juli.aug?[/quote]

Als je met SuperFast vaart sta je heerlijk op het achterdek in het zonnetje en met de snelheid die deze boten varen zal je niet zonder een koele wind zitten. 8)
Het zal anders zijn als het regent maar dat hebben wij gelukkig nog niet meegemaakt. :wink:

Groet,
Joop

Lis@

Bericht door Lis@ » zo jan 17, 2010 7:26 pm

Update:

Van de week een mailtje ontvangen van greekferrys dat onze heenweg met fastferrys gecanceld is. Ik heb nu een voorstel gekregen voor dezelfde datums van Anek Lines. Het levert ook nog eens een voordeel op van 125 euro!!!
Even afwachten op de definitieve omboeking.

Iemand ervaring met Anek Lines camping on board?

h.massen

Bericht door h.massen » zo feb 21, 2010 10:33 pm

Hallo Lis@,

wij hebben nog geen ervaring. Voor ons de eerste keer naar Griekenland. :?: :)
Wij hebben bij Anek Lines geboekt en moesten voor onze Rimor Sailor 600 (6 meter) voor COD vanaf Ancona naar Patras 238,50 Euro betalen. :!:

Gr.

Henk en Annet Massen
Unne daag neet gelache is unne daag neet geleaf.
Geneet van ut leave.

Lis@

Bericht door Lis@ » wo feb 24, 2010 8:15 pm

Hoi Henk,

Voor ons is het ook de eerste keer en ik ben eigenlijk illegaal hier want wij hebben een combinatie auto/caravan :-)

Ik heb er enorm zin in!

diesel

Bericht door diesel » za feb 27, 2010 2:34 pm

Hoi Lis@, Leuk dat er nog meer caravanners hier op het forum komen, dan hoef ik me als caravanner niet zo alleen te voelen tussen al die camperaars.

Harma
Contacteer:

Bericht door Harma » zo feb 28, 2010 1:54 pm

Niks illegaals aan hoor!
Er zijn zoveel dingen die we met camperaars gemeen hebben.
Ik loop al bijna 6 jaar mee op dit forum en we delen allemaal de passie voor Griekenland.

Het wordt in juni onze 10e Griekenlandreis met auto en caravan
(tussendoor nog vliegreisjes naar Kreta en Rhodos gedaan).
Het zal ook beslist de laatste keer niet zijn.

Gesloten