Het woud van verschillende aanbiedingen

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land
Plaats reactie
Frans Mulder
Contacteer:

Het woud van verschillende aanbiedingen

Bericht door Frans Mulder » vr jan 22, 2010 9:12 am

De verwarring door de verschillende aanbiedingen van de veermaatschappijen leidt in mijn mailbox tot veel vragen. Misschien tijd om even terug te kijken: wat zijn zoal overwegingen om voor de ene of de andere te kiezen? Uiteraard geheel voor eigen rekening, discussieer er vooral over mee!
1. De prijs: hierover is het moeilijk iets algemeens te zeggen omdat dat helemaal afhangt van de samenstelling van het reisgezelschap, de tijd van vertrekken, de korting die wordt gegeven en de plaats van vertrek. Zelf uitrekenen in jouw individuele geval is toch het beste. Als je op kleine verschillen uitkomt laat dan vooral andere zaken meewegen!
2. Het comfort aan boord: Vooral in het zuiden varen boten van (meestal kleine) maatschappijen die ik zou willen afraden. Het comfort aan boord is minimaal, ik heb twijfels bij de veiligheid, vaak lange rijen bij het eten en geen camping aan boord. Maar ook daar zijn natuurlijk uitzonderingen. De laatste jaren hebben wij het er bovendien niet meer voor over om ook nog een stuk verder door Italië te rijden. Dus wat mij betreft kiezen voor één voor de grotere: Minoan, Anek of Superfast.
3. Kamperen aan boord (COB): Een overzicht van dit jaar (alleen zomerperiode): Anek en Superfast vanaf Ancona, Minoan vanaf Venetië. Deze laatste heeft een (volgens mij) hele mooie aanbieding vanaf Ancona, namelijk voor de prijs van dekpassage een gratis (airconditioned) hut en een maaltijd. Bovendien wordt de camper wél aan de electra gekoppeld, dus geen bedorven eten. Maar ja camperaars slapen het liefst in hun eigen camper.....
Bij Superfast sta je vaak buiten met je camper. Dat kan heel heet zijn in de brandende zon. Aan de andere kant zijn ook de dekken binnen vaak ook warm zoals bij Anek en Minoan, behalve als je een plekje aan het raam kunt krijgen.
4. Tot slot: aan telefoontjes en emails merk ik dat de grote maatschappijen er alles aan doen hun marktaandeel te vergroten of te behouden. Dat lijkt me begrijpelijk, maar soms worden aan de telefoon echte onwaarheden verteld. Bij voorbeeld vertelt maatschappij X dat maatschappij Y helemaal geen COB meer doet. Of men laat zich verleiden om te vertellen dat maatschappij Z toch wel hele onvriendelijke bemanning heeft.
CONCLUSIE voor mensen die voor het eerst met de boot gaan: ga vooral zelf op zoek via de website van de maatschappijen en lees de mailtjes van medecamperaars, maar relativeer die ook en zie ze als de ervaring en de mening van vaak één persoon/gezelschap. Dat geldt natuurlijk ook voor mijn verhaaltje.....

Zie voor verdere informatie en links naar de verschillende maatschappijen: http://www.griekenlandmetdecamper.nl/overtocht.html
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl

de Guust
Contacteer:

Re: Het woud van verschillende aanbiedingen

Bericht door de Guust » vr jan 22, 2010 2:56 pm

even iets wat misschien voor sommige die boeken met vroegboekkorting de voorwaarden van de "grote 3 "

Anek:
VROEGBOEKKORTING VENETIE EN ANCONA
De korting geldt voor een gelimiteerd aantal passagiers en bedraagt 10% over het brochuretarief.
Cumulatief met andere kortingen Korting geldt voor afvaarten tot 10 januari 2011, waarbij reisdocumenten voor 26 maart 2010 dienen te zijn gereserveerd en volledig betaald.
Tickets worden na volledige betaling aan U afgeleverd.
Afgegeven reisdocumenten hebben geen restitutiewaarde, echter kunnen wel na bijbetaling tot volledigbrochuretarief worden gewijzigd, waarbij evt. restitutiewaarde nihil blijft!.
Dit tarief is geldig voor boekingen die gemaakt zijn na 4 december.
Voor reeds eerder gemaakte boekingen geld deze korting niet.

minoan
Vroegboektarief 2010

Minoan Lines biedt uw 10% vroegboekkorting voor reizen tot 31-10-2010

10% reductie op alle afvaarten vanuit Venetie en Ancona

De reductie geldt voor alle afvaarten tot 31 oktober 2010.Reserveren en betalen voor 28 februari 2010
De korting geldt op basis van gepubliceerde brochuretarievenGeldig voor enkele en retour reizen.
Cumulatief met andere kortingen.
Geldig voor alle accommodaties en voertuigen cat1. Is niet geldig voor camping on board. Echter wel geldig voor het All inclusive Camping tarief op de Ancona route.
Bij annulering wordt geen restitutie verleend!
Wijzigen is mogelijk, echter met bijbetaling tot geldende brochuretarieven en wijzigingskosten.
Dit aanbod geldt voor een gelimiteerd aantal plaatsen per afvaart!
Volledige betaling dient uiterlijk 28 februari 2010 te zijn ontvangen, waarna toezending van reisbescheiden volgt.

Superfast:
Book your ticket in advance and get 10% off fares!
Offer is valid for reservations and ticket issuance made until 28th February 2010.

• Valid for travel from 1st January up till and including 31st December 2010.
Once ticket issued, reservation may be changed but not cancelled.
• Route: Patras – Igoumenitsa - Ancona v.v.,
Patras – Igoumenitsa – Bari v.v.
Tickets may be issued with an open return.
• Discount applies only for the official fares 2010 (excluding “PURE CABIN” supplement, “PET IN CABIN” and “PET IN KENNEL” charges).
• Not applicable to pet carriage fares.
The discount applies on top of family specials, super economy, student, senior discounts
• The discount does not apply on fuel and port surcharges.
• Limited capacity available.

dus volgens mij kan je alleen bij Superfast de datums nog wijzigen MET behoud van je vroegboek, en kan je zelfs boeken met een open retourdatum.

bij Anek en Minoan, kan je niks meer wijzigen zonder je vroegboek alsnog te verliezen.

annuleren is bij geen van de 3 mogelijk icm Vroegboek.
onze website is geheel vernieuwd.
Afbeelding

lgwsteenbergen

Bericht door lgwsteenbergen » ma jan 25, 2010 10:10 am

Begin Januari geboekt bij Superfast .
vanaf Ancona : 10% vroegboeking/ 60+ korting + 25% acsi/ ANWB/NKC korting.COB en open retour ticket.
Veel reisplezier Leo

h.massen

Bericht door h.massen » zo feb 21, 2010 10:15 pm

Hallo allemaal.

Wij hebben geboekt bij Anek Lines vanaf Ancona. 50% vroegboekkorting. Je moet er wel extra naar vragen, omdat er maar een gelimiteerd aantal kortingen worden gegeven per overtocht. Als er op een bepaalde datum geen meer zijn, dan vragen op welke datums er wel nog plaatsen zijn. :!:
Voor 2 personen + de camper (6,00 mtr) was ik voor COD 216+22,50 voor de reservering = 238,50 Euro kwijt. :lol:
Bij Anek Lines is het COD alleen mogelijk vanaf Ancona.

Gr.

Henk Massen
Unne daag neet gelache is unne daag neet geleaf.
Geneet van ut leave.

Plaats reactie