nooit meer via Macedonie.

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land
Plaats reactie
Aphrodite

nooit meer via Macedonie.

Bericht door Aphrodite » do aug 18, 2011 3:02 pm

Dit jaar zijn we via Hongarije naar Griekenland gegaan. :oops:
De heenweg ging zonder problemen,de terugweg was een drama.
Bij de grens Griekenland Macedonie begon het gedonder,lange wachttijden en een corrupte douanebeambte,€20 gegeven en anders de hele camper leegmaken!
We hadden niets te verbergen maar met 2 kleinkinderen zit je niet te wachten op dit soort situaties!
Hongarije was ook een drama,lange wachttijden !
Volgend jaar met de boot!

nestos

Re: nooit meer via Macedonie.

Bericht door nestos » zo aug 28, 2011 3:51 pm

Dit jaar voor het eerste met de (gewone) auto: heen via Linz-Budapest-Beograd-Nis-Macedonie, terug via Beograd-Kroatie-Slovenie(Maribor).
Een zeer voorspoedige heenreis met weinig oponthoud aan de grenzen, alleen in Beograd, waar we dwars door heen reden, wegens wegwerkzaamheden een uur verloren. Op de terugweg ging alles voorspoedig tot midden in Servie: een ernstig ongeluk gaf bijna 2 uur oponthoud, maar ditmaal vliegensvlug door Beograd.
Heenreis in 3 etappes (Linz, Grieks-Macedonische grens als overnachtingsplaatsen), teug in 2 keer met Maribor als overnachtingsplaats. Met een gewone auto is het makkelijk in twee maal te doen, voor herhaling vatbaar! NB: ik reed alles zelf, mijn vrouw verkoos het vliegtuig :-)
Het vooraf ingecalculeerde wachten aan de grenzen viel reuze mee. Ik was wel blij met mijn splinternieuwe groene kaart, want Servie moet er als SRB opstaan. Kennis von ons in GR moest 150 euro betalen wegens foute, oude aanduiding Servie. Controle aan de Hongaars-Servische grens was het strengst.
Betaal verder je tol in lokale valuta. Ik had in Subotica (net over de grens) een stapel Servische Dinars gepint, helaas deed ik dat niet in Kroatie waar ik zowel bij de tol als een keer tanken ben afgezet in Euro's.

Plaats reactie