Over land: wie denkt mee?

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land
Plaats reactie
Frans Mulder
Contacteer:

Over land: wie denkt mee?

Bericht door Frans Mulder » za dec 10, 2011 10:54 am

Wij zijn van plan dit jaar voor het eerst sinds 20 jaar weer een keer over land naar Griekenland te reizen en dan met de boot terug. We zouden daarbij eerst via de Dalmatische kust en daarna ook een stukje door Albanië willen reizen. We weten dat hier meer belangstelling voor is, dus we willen uiteindelijk ook een aparte pagina op de website maken en misschien op het griekenlandweekend 2012 er aandacht aan besteden. Wie heeft ervaring? Wie wil meedenken?
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl

pascua

Re: Over land: wie denkt mee?

Bericht door pascua » ma jan 30, 2012 7:28 pm

Hallo Frans

De Dalmatische kust afreizen vonden wij gewoonweg een mooie ervaring ,al moet ik toegeven dat ook voor ons vertrek werd afgeraden via Slovenië , Bosnië & Herzegovina, Montenegro, Albanië naar Griekenland te reizen.
Ik stel me nog altijd de vraag waarom ? Het enige dat wij als, min of meer, wat avontuurlijk ervaren hebben, is de doorreis door Albanië.
Gebouwen die de indruk gaven of er atoombom ontploft is ,benzinestations die een roestige aanblik gaven en de indruk geven dat ze jaren niet meer in gebruik zijn.
Een bedelaar, waarschijnlijk verminkt door de oorlog, zonder benen en bijna onzichtbaar midden op weg bedelend tussen de passerende auto's.
Het is een minder fraai beeld,ten gevolge van conflicten, dat ik van Albanië heb overgehouden .Maar het heeft mijn vakantie van 2 jaar terug er een ervaring rijker op gemaakt, dus zeker niet minder mooi.
Datzelfde jaar zijn we na twee weken Kreta teruggereisd via Kefalonia en dat vond ik meteen het hoogtepunt van onze reis, de afwisseling tussen de groene bergen, cipressen en de azuurblauwe Ionische zee.
Gewoonweg prachtig en een aanrader, vind ik.
Ook Montenegro is een plaats waar ik zeker nog terug naartoe ga al telt dit voor de ganse Dalmatische kust,al moet ik er bij vertellen dat we er op doorreis en dus dicht bij de kusten zijn gepasseerd.
Dit jaar gaan we ons waarschijnlijk ook verder van de kust wagen en Albanië van west naar oost kruisen om zo via Macedonië, noord Griekenland te verkennen.
Een ding staat vast als je een gelijkaardige reis wilt ondernemen ,je moet graag achter het stuur zitten want op vier weken vakantie had ik er wel 6600 km op zitten.
Je vraagt of er iemand ervaring heeft in je mail Over land :wie denkt mee ?
Bedoel je ervaring in het reizen naar Griekenland of bedoel je in het aanmaken van een website ?

Door Pascua

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » ma jan 30, 2012 9:25 pm

Dit is precies wat ik bedoel Pascua. Ik hoop dat via dit forum allerlei ervaringen binnenkomen. Deze zomer zal ik dan (en hopelijk nog enkele anderen) van die ervaringen gebruik maken bij onze reis. Daarvan zal ik graag na de zomer verslag doen op dit forum en er een pagina op onze website aan wijden. Mogelijk kunnen we er (bij genoeg belangstelling) ook een onderwerp voor het griekenlandweekend van maken.
Groet,
Frans Mulder
beheerder

hiske

Bericht door hiske » vr feb 17, 2012 12:55 pm

Wij gaan 1 april met onze camper ( en 2 kids) naar Griekenland rijden. Heen over Italie en terug willen we langs de Kroatische kust. We hebben in totaal 4,5 maand vrij. De laatste 1,5 maand willen we gebruiken om Noorwegen te zien. We hebben dus ongeveer 3 maanden de tijd voor onze reis naar Griekenland en terug. Moet te doen zijn, toch?
Hebben jullie informatie over of er op deze route veel problemen te verwachten zijn met grensovergangen en dergelijke? En zijn er slechte wegen bij die we moeten vermijden? Of juist wegen die jullie kunnen aanraden omdat ze mooi/goed zijn?
Ik hoor het graag!

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » vr feb 17, 2012 7:12 pm

belinda en ik hebben afgesproken daar op het Griekenland weekend in april (zie de website) eens even rustig voor te gaan zitten. Beide famileis gaan deze reis dit jaar via Albanië maken. Wordt vervolgd!
Groet,
Frans Mulder
beheerder

Walter

Bericht door Walter » za feb 18, 2012 11:37 am

Deze websites kwam ik onder andere tegen op internet.

Wel in het Duits, maar misschien een aardige bijdrage aan de plannen om via Kroatië en Albanië naar Griekenland te rijden.

http://www.dieterrose.de/html/albanien1.html

http://www.ferdls-seite.at/Griechenland091.htm

http://www.wohnmobilforum.de/rlink/rlin ... and091.htm

http://www.albanien.ch/forum/newinst/index.php

elsenaar

Bericht door elsenaar » di apr 10, 2012 6:19 pm

hallo frans

wij zijn al 2x met goede ervaringen over land zowel heen(Servie)als terug(Albanie) op het weekend en wil graag meedenken.wie vragen heeft kan dat ook via mijn mail doen en zal ze beantwoorden.

gr jacob

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » za apr 14, 2012 2:12 pm

Jacob heeft vanmiddag op het griekenlandmetdecamperweekend ons weer een heleboel verteld over zijn reizen over land naar Griekenland. we hebben afgesproken dat we informatie, links etc. via dit forum zullen delen. Een mooie site met veel Albanese camperplekken is in het Frans:
http://www.campingcar-infos.com/Francai ... ys=ALBANIE
Groet,
Frans Mulder
beheerder

Arthur

Bericht door Arthur » za jul 14, 2012 9:39 am

Beste Griekenland kenners,

Wij gaan in Augustus voor 3 maanden op reis. Wij gaan met een oude(omgebouwde camperbus(je) te weten een Barkas B1000 naar Griekenland. Wij gaan dit doen met onze 2 lieve dochter van 2 en 4.
Wij willen heen via Italie en terug via de volgende route:

Noord Griekenland ( Macedonie ) --- Albanie - Montenegro - kroatie - Slovenie - Oosterijk - Duitsland - NL.

Nu is er al een hoop over te lezen op jullie site en het internet, maar ik ben benieuwd met mensen die echt iets kunnen zeggen over de reis door deze landen langs de kust!. Hoe zijn de wegen bijvoorbeeld?, zitten er flinke bergpassen tussen? ( busje is oud :)

Misschien heeft iemand een goede tip voor een mooie reisroute langs de kust...?
Nou ja, de strekking is duidelijk. Ik hoor graag van jullie!

P.s Leuke website!

Met vriendelijke groet,

Arthur

Walter

Bericht door Walter » za jul 14, 2012 6:10 pm

Hallo Arthur,

Blijf in dit forum het topic "reisverslag over land" van Frans Mulder volgen.

Walter

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » di jul 17, 2012 3:10 pm

en het reisverslag is vandaag weer bijgewerkt!
Groet,
Frans Mulder
beheerder

Plaats reactie