[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4657: Undefined variable: app_head_include
Griekenland met de camper • Bekijk onderwerp - Vodafone telefoonkaartjes

Vodafone telefoonkaartjes

voor algemene vragen over Griekenland met de camper

Re: Vodafone telefoonkaartjes

Berichtdoor Amstel » Za Nov 02, 2013 7:09 pm

Het is prepaid, 30 dagen. Waarschijnlijk red ik me er twee weken mee en koop dan een nieuwe kaart of verleng 'm met 3Gbyte
Ik wil eerst even weten, hoeveel ik nodig heb, per maand, voordat ik het verleng met 3GB of meer.
Tot nu toe gaat 't niet zo snel, af en toe van 3G naar 2G, op dit ogenblik 1,5 Mbit/s, maar we zitten bij Vonitsa en het is bekend, van anderen, dat 't daar wat langzamer gaat. Voor 15€ heb ik ook niet zo hoge eisen :D
Wind is wel klantvriendelijk hetgeen ik niet kan zeggen van Cosmotes en Vodafones "Take it or leave it!"-mentaliteit maar misschien had ik daar pech. Ze krijgen een nieuwe kans, ga het wel weer proberen in Patras.
Groeten Julian
Amstel

Berichtdoor Frans Mulder » Do Jul 28, 2016 9:23 am

Drie jaar later.....
Kwam ik met mijn oude simkaartje bij Vodafone. Tsja die was natuurlijk niet meer geldig. Maar... er was een nieuwe aanbieding: voor 10€ een kaartje waarmee je dertig dagen lang tot maximaal 4,5 Gb kon krijgen. Leek me te mooi om waar te zijn, maar het werkt! Voor Griekenlandreizigers dus wat informatie:
- kaartje heet Vodafone International
- naam en paspoortnummer opgeven verplicht
- instellingen (anders dan kartointernet!!):
(en afhankelijk van je type telefoon of mifi)
• APN: internet.vodafone.gr
• Number: *99#
• User name: user
• Password: pass
Gebruiksaanwijzing die je erbij krijgt is in het Grieks, Russisch, Chinees, dus niet zo bruikbaar. Ook op de site van de Griekse Vodafone niet veel info.
Ik moet nog uitzoeken hoe je bijlaadt. Verder zou het kaartje ook buiten Griekenland bruikbaar moeten zijn. Als dat zo is opent dit perspectieven.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Berichtdoor Frans Mulder » Zo Jul 23, 2017 2:45 pm

In 2017 koste het weer 10€, maar nu voor 8 Gb. Op veel plaatsen heeft Vodafone nu 4G. Maar als je mifi op automatiosch zoeken staat wisselt deze nogal tussen 3 en 4 G en krijg je (te) vaak de melding "no service", met name op de plekken waar 4G nog zwak is. Dan beter vastzetten op 3G.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Vorige

Terug naar algemeen