Stakingen Griekenland

voor algemene vragen over Griekenland met de camper
marukistro

Stakingen Griekenland

Bericht door marukistro » di jun 28, 2011 11:12 am

Hallo,

Wij vertrekken 11 juli met Minoan naar Patras.
Heeft iemand van jullie ervaring met de stakingen van 2010?
Ik heb al contact gehad met hun en als ik nu annuleer, krijg ik 75% terug. Als ik in de haven sta en ze staken kan ik of met de volgende mogelijkheid mee of geld terug.
Waar ik me zorgen over maak is dat als ik wel in Griekenland kom, ik aldaar veel nadelige gevolgen zal ondervinden van de stakingen.

Is iemand van jullie in 2010 in Griekenland geweest tijdens de stakingen en zo ja hoe was dat?

Ik wil deze week nog afwachten en dan beslissen of ik annuleer of toch naar Ancona ga en mochten ze dan staken de plannen Griekenland maar een jaar opschuiven en naar Zuid Italie doorrijden.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ries

Re: Stakingen Griekenland

Bericht door Ries » di jun 28, 2011 9:49 pm

Wij gaan 18 juli vanuit Ancona. En als het niet echt uit de hand loopt daar, gaan we gewoon. Vorig jaar noodgedwongen 6 dagen op de zelfde plaats moeten blijven wegens tekort aan diesel. In de winkels waren wat dingen uitverkocht. Vooral de dagverse zuivel. Verder helemaal niets gemerkt van acties en of stakingen. Verwacht nu ook eigenlijk geen problemen. Zorg wel dat mijn dieseltank "vol" blijft.

Maak je niet druk. Ga lekker genieten.

Fijne vakantie, waar dan ook.

Gr,
Ries

Hymer B544

Another 45 Miles....

Frans Mulder
Contacteer:

Bericht door Frans Mulder » wo jun 29, 2011 8:18 am

Wij zaten vorig jaar tijdens de stakingen in het zuiden van Griekenland en hebben helemaal niets gemerkt. Er was zelfs volop diesel. Bedenk dat bijna alle dingen die je op TV ziet uit Athene komen, daar woont ook de helft van alle Grieken. Wij gaan volgende week dus ook gewoon.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl

de Guust
Contacteer:

Stakingen Griekenland

Bericht door de Guust » wo jun 29, 2011 12:43 pm

Ook wij zaten daar, te hopen op geen diesel, dan hadden we gelijk een reden om langer te kunnen blijven ha ha.

Maar ja toch diesel, er zal echt hier en daar wel iets zijn, maar op TV wordt alles vet aangedikt vergeet dat niet.
Vorig jaar waren er volgens tv vette voedsel tekorten en lege winkels, wij hebben ze niet kunnen vinden, wel de vriesvakken iets leger, maar tekorten??? Nee.
onze website is geheel vernieuwd.
Afbeelding

MonRoe
Contacteer:

Bericht door MonRoe » wo jun 29, 2011 1:47 pm

Anders wordt het als er geen financiële hulp vanuit europa komt, dan komt er straks ook geen eurootje meer uit de muur.
Hou in ieder geval de media goed in de gaten de komende tijd.

veel plezier allemaal.

myran1963

Bericht door myran1963 » za jul 02, 2011 8:18 am

Goedemorgen, wij zijn er nu en gaan 14 juli weer terug. We merken heel weinig van de stakingen. Speelt zich ook voornamelijk rond Athene af. Aangezien ik de taal spreek, wordt ons regelmatig gevraagd wat wij van de situatie vinden. Wijsheid is om ons maar op de vlakte te houden. Wat overheerst bij de mensen is het schaamtegevoel, men is blij en dankbaar dat we er zijn en natuurlijk wordt er flink gescholden op de huidige regering. We laten dat maar een beetje langs ons heen gaan. De prijzen zijn wel fors omhoog gegaan. Diesel nu rond 1.50 euro. Maar ach... het zal ons niet weerhouden heerlijk te genieten van dit fantastische land!

vharinga

Bericht door vharinga » zo jul 03, 2011 8:01 pm

Beste griekenlandgangers,

Ik vaar 11 juli met auto en caravan over en ga nu voor het derde jaar op rij naar Griekenland. Vorig jaar was ik daar ook tijdens de stakingen. Op zich hebben wij wel last gehad van de stakingen maar dit was meer in de praktische zin en niet doordat er overal rellen of iets dergelijks waren. De rellen spelen zich vaak af in Athene en in mindere mate in Thessaloniki. Als je die twee steden overslaat dan is er weinig aan de hand. Sterker nog de campings zijn op dit moment blij met elke toerist.
Vorig jaar was het praktische probleem dat er ongeveer een week lang niet of nauwelijks benzine te krijgen was waardoor je iets minder mobiel wordt. Verder was het nadeel dat de supermarkten hierdoor matig bevoorraad werden maar verder hebben we geen last gehad. Ik zou me dus niet zoveel zorgen maken (In nood kun je altijd over land terug).
Ik neem dit jaar wel iets meer contant geld mee en voor de zekerheid een extra tankje benzine.

Veel plezier in Griekenland.

groet,

Vincent

myran1963

Bericht door myran1963 » vr jul 08, 2011 6:56 am

Dat doe je goed Vincent! wij zijn er nu en hebben al een paar keer voordat we iets wilden betalen de kreet `no creditcard´ gehoord. Verder nergens last van maar wel erg rustig overal.
Zijn momenteel op Evia en gedurende onze reis door noord griekenland naar Evia in 14 dagen tijd slechts 12 campers tegengekomen onderweg. Ook op de boot (Minoan Venetie Igoumenitsa) stonden bij ons hooguit 30 campers en dat voor derde week juni. Gun de grieken wat meer business dus ik hoop dat de grote `meute` toch gaat komen deze maand en augustus!

Bij thuiskomst komen er nog wel wat aanvulling van camperplekjes. Hebben nog een paar paradijselijke strandjes gevonden!

diesel

Bericht door diesel » ma aug 01, 2011 3:34 pm

Vandaag lees ik dat de griekse taxichauffeurs hun acties hebben uitgebreid. Zo zou de weg tussen Athene en Patras geblokkeerd zijn en ook de brug bij Rio. Ook bij enkele vliegvelden worden acties gevoerd, zodat toeristen flinke hinder ondervinden.
Als dat zo doorgaat heb ik helemaal geen zin meer om eind van de maand naar Griekenland te gaan. Beseffen ze dan niet dat ze hun eigen glazen aan het ingooien zijn? Ook de hoteleigenaren klagen al over de acties van de taxi's, omdat zij hun inkomsten ook al zien teruglopen.

tpas

Stakingen Griekenland

Bericht door tpas » ma aug 01, 2011 5:33 pm

Wij zitten nu in Greece en ik lees ook in de krant dat er vanalles aan de hand zou zijn.... Wij merken er echt NIKS van. We ontmoeten alleen de vriendelijkste mensen en voelen ons zeer welkom. Diesel is op elke hoek van de straat te koop en de geldautomaten doen het ook gewoon. No worries dus!

diesel

Bericht door diesel » ma aug 01, 2011 5:53 pm

Ik kan me voorstellen dat als je op de camping staat, er weinig last van zult hebben. Maar als je persé naar de boot in Patras moet en je moet óf langs Patras - Athene óf via de brug bij Rio, dan vergaat het lachen je wel als deze wegen geblokkeerd zijn. En ook uit eigen ervaring gemerkt dat er flappentappen zijn die geen geld uitgeven, want dat heeft mijn dochter de afgelpoen week meegemaakt.
Ik snap dan ook niet waarom de taxichauffeurs zo stom zijn om de toeristen weg te jagen.
Als ik dit allemaal lees en hoor, hoef ik niet meer zo nodig naar Griekenland. Ik lever mijn ticket weer in en ga met hetzelfde plezier naar een ander land. Voor mij zijn er meer mooie vakantielanden dan alleen Griekenland.

tpas

Stakingen Griekenland

Bericht door tpas » ma aug 01, 2011 8:10 pm

Iedereen moet doen wat ie vindt dat juist is.... Wij staan niet op een camping, maar reizen elke dag ( een stukje). We hebben al regelmatig getankt, omdat ik mijn tank niet meer dan halfleeg wil rijden, en we hebben al (te) vaak gepind. Allemaal zonder problemen.
Bovendien slaan we Athene ook maar ff over... Maar buiten deze kleine "aanpassingen" is hier prima vakantie te houden hoor (wat ons betreft dan)

marukistro

Bericht door marukistro » vr aug 05, 2011 11:14 am

Hallo,

Wij zijn afgelopen week teruggekeerd vanuit Griekenland.
Met credit card betalen was niet altijd mogelijk. Zeker bij tankstations niet. Met het pinnen van geld hebben wij geen problemen gehad. Ook het betalen in de supermarkten met pinpasje ging zonder problemen.

Wij zijn op zaterdag 30 juli van Korinthe naar Patras gereden. Onderweg niks gemerkt van akties. Wel bij de haven in Patras!
Daar werden in eerste instantie de auto's die zojuist waren aangekomen niet doorgelaten. Na een paar uur verschoven de akties naar de andere kant maw niemand kon meer bij de ferries komen. Uiteindelijk allemaal met een sisser afgelopen en iedereen op tijd aan boord.

Wij zijn ook in Athene geweest en bij het parlementsgebouw staan veel tenten (beneden bij de metro). We hebben aan het begin van de avond wel gezien dat de straat voor het parlementsgebouw bezet werd. Verder geen hinder van ondervonden.

Dus samengevat hebben wij geen echte hinder ondervonden. Wij zijn van 11-30 juli in Griekenland geweest.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die nog moeten gaan, twijfels hebben. Hebben wij nml zelf ook gehad.

gr
Ron

tpas

Stakingen Griekenland

Bericht door tpas » zo aug 07, 2011 8:56 pm

Dan ff wat positiefs: ik hoorde net van een taxichauffeur, dat ze op 5 september a.s. publieksvriendelijke acties gaan houden: je kan die dag gratis met de taxi!

diesel

Bericht door diesel » wo okt 19, 2011 6:26 pm

Weer terug uit Griekenland.
We hebben toch mindere ervaringen. Op een gegeven moment ging het verhaal dat de banken zouden gaan staken en dat de flappentappen wel eens droog zouden kunnen komen te staan.( Vernomen van een duitser met griekse echtegnote die het op de griekse TV had vernomen). Bovendien zou ook de brandstof schaars worden. Achteraf allemaal erg meegevallen, maar op dat monent ontstond er wel een run op de geldautomaten en tankstations.
Ook de verhalen van de campingeigenaars aangehoord. Ze hebben wederom een zomer gehad die veel stiller was dan voorgaand jaar ( en dat horen we nu al een aantal jaar achtereen).

De toeristen mijden Griekenland. Voor hetzelfde geld zit je in Kroatië of Turkije. Dezelfde zon, hetzelfde water, dezelfde tempraturen en ook vriendelijke mensen. Dus waarom nog naar Griekenland met alle onzekerheden?
En vandaag weer een bericht over massale stakingen in heel Griekenland. Ik weet wel dat er nu weer mensen gaan roepen dat ze er niets van gemerkt hebben, maar iemand die nog moet gaan of nadenkt over de vakantie van volgend jaar en twijfelt over Griekenland, wordt zo wel heel erg makkelijk over de streep getrokken om niet naar Griekenland te gaan.
De stakers ( opgeroepen door de vakbonden) jagen de toeristen massaal weg. En dat terwijl toerisme de grootste inkomstenbron van Griekenland is. Dus minder inkomsten, dus nog meer bezuinigingen etc.

Plaats reactie