[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4657: Undefined variable: app_head_include
Griekenland met de camper • Bekijk onderwerp - Camping on board

Camping on board

tips en vragen over de reis naar Griekenland, met de boot vanaf Italie of over land

Camping on board

Berichtdoor Muriel » Za Mrt 13, 2004 5:24 pm

Heb net ontdekt dat geen enkele maatschappij tussen Italië en Griekenland nog camping aan boord aanbiedt, en dit sinds 11/03/04 :evil:
Iemand tips voor het beste alternatief?

Bedankt!
Muriel

overtocht met dekpassage

Berichtdoor angelie heijmans » Za Mrt 13, 2004 5:31 pm

ergens klopt er iets niet met de info die je gezocht hebt.
Wijzelf maken de oversteek half mei en inderdaad met de camper gewoon dekpassage ,dus eten en slapen in je eigen camper.
wij zelf hebben geboekt bij WORLD WIDE
http://www.worldwideferries.com
Dus zoals je ziet kan het nog steeds.
groetjes
Angelie
angelie heijmans

camping on board

Berichtdoor Muriel » Za Mrt 13, 2004 6:51 pm

Hoi, Angelie,
check es bij http://www.greekferries.gr. Zowel Minoan, Superfast, Aneklines als de anderen zijn er sinds 11 maart mee gestopt. Dit kan je daar lezen:

We are sorry!!

According to the International Ship & Port Security code of the International Maritima
Organisation and relative legislations the Camping on Board service will no longer be offered
on board vessels on the Andriatic See with immediate effect.

First Superfast & Blue Star Ferries, followed by Minoan Lines and ANEK Lines, stopped offering
the packages and facilities of the Camping on Board service.

OUR TRAVEL ORGANISATION GREEKFERRIES CLUB S.A.
secured cabins for our clients that had already made Camping on Board reservations
(512 reservations) with the companies mentioned above, WITHOUT EXTRA CHARGES.

As of today 11.03.04 we no longer accept Camping on Board reservations.

De mensen die al geboekt hadden voor die datum krijgen, zonder meerkost, een cabine... Je mag van geluk spreken!
En zeggen dat ik al weken dacht: 'ik moet nu toch es boeken'... Dikke pech!!

Groetjes,
Muriel
Muriel

Berichtdoor redwing » Za Mrt 13, 2004 8:49 pm

Hoi Angelie en Muriel,

Muriel bedankt voor de info.
Wij hebben in december al geboekt voor de overtocht in September a.s.
Niks vernomen van WorldWide, heb ze nu net dan ook in een email even om uitleg gevraagd, had toch wel verwacht dat hun klanten daar bericht van zouden krijgen. :!:
Zodra ik bericht terug heb zal ik het hier en/of op de campersite plaatsen.

Groeten,
Groeten,

Mo
redwing

Berichtdoor Frans Mulder » Zo Mrt 14, 2004 11:33 am

Het is mij uit de berichtgeving niet duidelijk of iedereen die al geboekt heeft nu een hut krijgt. Als ik het bericht lees geldt dat voor diegenen die bij greekferries hebben geboekt. Ik ga meteen maandag bellen met de maatschappij, om eventueel ook het bericht op mijn website over camping on board aan te kunnen passen.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
info@griekenlandmetdecamper.nl
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Berichtdoor redwing » Ma Mrt 15, 2004 10:45 am

Bericht van World Wide:

geachte heer,

wij hebben tot nu toe nog geen uitsluitsel of het campingdeck gesloten wordt
of doorgaat zodra hier iets meer van bekent is worden clienten zo spoedig
mogelijk ingelicht
dus we moeten nog heel even geduld hebben helaas

met vriendelijke groet,
world wide

Nog even nagebeld:

Het schijnt, dat Minoan de regel nog niet opvolgt, daar is vanmiddag een vergadering over.
Alle hutten zijn ook al volgeboekt, dus het is afwachten, waar ze de campingdekkers gaan laten.

Groeten,

Mo
Groeten,

Mo
redwing

Berichtdoor Frans Mulder » Ma Mrt 15, 2004 10:55 am

Inmiddles hetzelfde bericht ontvangen. Ik hoop vanmorgen ook nog teruggebeld te worden door de manager van World Wide. Ook heb ik met de NKC gebeld. Daar is men ook op de hoogte en probeert men via het bureau en het bestuur te kijken wat er te doen is. Men wist mij daar te vertellen dat het een maatregel van de Griekse overheid is. Mijn gedachten zijn dat het niet alleen verband houdt met de gebeurtenissen in Spanje, maar vooral te maken heeft met de nieuwe Griekse regering die wil laten zien dat ze in staat zijn strenge maatregelen te nemen.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Berichtdoor redwing » Ma Mrt 15, 2004 11:12 am

Frans,

Dat er maatregelen genomen moeten worden in deze sterk veranderende wereld heb ik alle begrip voor.
Maar laten ze dan gewoon de nieuwe boekingen niet meer aanemen en een datum van 2005 stellen o.i.d. Maar meteen al miv 11/3?
Nu zitten ze toch met alle reeds gedane boekingen in hun maag.
Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Heb jij nog griekse plannen voor dit jaar?

Groeten,
Mo
Groeten,

Mo
redwing

Berichtdoor Frans Mulder » Ma Mrt 15, 2004 11:31 am

Ik heb net gebeld met de manager van World Wide. Hij heeft wat gedetailleerdere informatie. Zo accepteert Anek Lines gewoon nog boekingen voor c.o.b. en krijgt hij in de loop van vandaag bericht van Minoan wat zij gaan doen. Hij zal op dit forum de laatste stand van zaken melden.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Berichtdoor Frans Mulder » Ma Mrt 15, 2004 12:49 pm

Laatste nieuws van World Wide:

Naar aanleiding van diverse berichten over sluiting van het kampeerdek geven wij U de huidige stand van zaken voor zover bekend:

1) SuperFast en Blue Star Ferries hebben op 4 maart 2004 reserveringen voor kampeerdek gestopt.
2) Minoan Lines heeft vanaf 8 maart verkoop van kampeerdek voorlopig opgeschort in afwachting van een definitief in te nemen standpunt. Op dit moment vindt in Piraeus een vergadering plaats over mogelijk sluiten van kampeerdekken. Hopelijk later vandaag wordt meer duidelijk.
3) ANEK Lines heeft zijn kampeerdek reserveringen vanuit naar Ancona NIET opgeschort. Reserveringen worden normaal (mits plaats) geaccepteerd.

De berichtgeving van GREEKFERRIES.gr blijkt zeer misleidend. ANEK LINES zou volgens deze informatie eveneens geen kampeerdek reserveringen meer accepteren, terwijl passagiers geboekt voor 11 maart 2004 gratis hutaccomodatie zal worden aangeboden. Navraag bij Minoan Lines leert dat een dergelijke regeling niet is toegezegd!

Superfast Ferries en Minoan Lines verwijzen naar een verbod opgelegd door ISPS (Int. Ship and Port Security) van de Internationale Maritime Organisatie, terwijl Anek Lines verklaart een dergelijk verbod niet te hebben ontvangen.

Aangezien een en ander reeds speelde voor de aanslag in Madrid, is hiermee geen verband te leggen.
Wel kan dit mogelijke verbod een gevolg zijn om het risico van aanslagen aan boord van (veer)schepen te verlagen, door vrije toegang tot voertuigen gedurende de overtocht te verbieden.

Helaas kunnen wij U niet uitgebreider informeren. Als duidelijk wordt welk standpunt Minoan Lines inneemt, zullen wij U onmiddellijk nader informeren.

Tot slot: Reeds gereserveerde passagiers voor de kampeerdekken ontvangen, in geval van sluiting van de "kamperen aan boord faciliteiten schriftelijk bericht.
Rotterdam, 15 maart 2004 12H00 uur
(de heer Bijl, World Wide)
Groet,
Frans Mulder
beheerder
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Berichtdoor Frans Mulder » Di Mrt 16, 2004 6:15 pm

Vandaag kreeg ik de volgende vervolgmail van World Wide:

Tot op heden geen mededeling ontvangen over sluiting van de kampeerdekken. Daarom hedenochtend telefonisch contact gezocht met de directeur van Minoan Lines in Piraeus en hem gevraagd hoe de stand van zaken is en wanneer een definitieve kennisgeving mag worden verwacht.

Gisteren heeft een vergadering plaats gevonden van de Board of directors Minoan Lines en het Ministerie van Vervoer.
Vandaag wordt met de voltallige top van Minoan Lines in Heraklion verder vergaderd of een schriftelijke toezegging van het Ministerie kan worden verkregen dat het kampeerdek (onder bepaalde voorwaarden) kan blijven worden aangeboden.
Kennelijk zijn kampeerdekken aan boord van schepen nooit als zodanig opgenomen en worden aangemerkt als vrachtruimten, welke ruimte gedurende de vaart uitsluitend toegankelijk mag zijn voor geauthoriseerde personen.
De regelgeving van de IMO geldt wereldwijd, dus voor alle veer-vracht container schepen waar ook ter wereld. Dat sprake is van een hoger gelegen dek met speciale voorzieningen voor caravans en campers is nimmer in de regelgeving aangepast.
In het kort behelst de veiligheidsnorm dat ruimten als brug, machinekamer, airco installaties en vrachtdekken niet voor het publiek toegangkelijk mogen zijn. Het kampeerdek wordt als vrachtdek aangemerkt en moet dus voor passagiers gedurende de reis ontoegangkelijk zijn. Getracht wordt deze regelgeving te doen aanpassen door ontkoppeling van het kampeerdek als vrachtruimte. Het is de vraag of dit op korte termijn valt te verwezenlijken.
Andere maatschappijen die thanms nog "kamperen aan boord" aanbieden, zoals Ventouris Ferries en Anek Lines zullen ongetwijfeld eveneens worden gedwongen uiteindelijk hun "kamperen aan boord" faciliteiten te beeindigen.
Zodra meer bekend is wordt U op de hoogte gebracht.

Niet om erg vrolijk van te worden. Overigens wel zeer positief dat we zo goed op de hoogte worden gehouden. Ik ben wel benieuwd waar dit voor al geboekte reizen toe zal leiden op het moment dat definitief beslist wordt dat de campingdekken dicht gaan.
Op de lange termijn denk ik dat het wel eens tot gevolg kan hebben dat veel meer reizigers (net al vroeger) kiezen voor de route over land.
Groet,
Frans Mulder
beheerder
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Camping on board

Berichtdoor Walter » Di Mrt 16, 2004 9:29 pm

Spannend allemaal.
Ik heb al geboekt voor de overtocht Venetie-Patras (eind augustus).
Ben benieuwd wat er nu gebeurt.

Walter
Walter

Berichtdoor redwing » Di Mrt 16, 2004 10:18 pm

Walter,

Join the club,

Ik weet niet of je ook de campersite leest, maar dit kwam ik daar tegen:

En nu net zie ik dat er op het Duitse forum een gelijkaardige discussie loopt en waar men vreugdevol meldt dat de Griekse regering de maatregel intrekt vanaf 1 april ( aprilgrap???) . Anek bleef volgens deze bron boekingen aanvaarden/Minoan begint opnieuw met camping op deck toe te laten. DUS: eind goed, al goed
Groeten,

Mo
redwing

Berichtdoor Frans Mulder » Wo Mrt 17, 2004 4:37 pm

Verder bericht van World Wide nadat ik ze opmerkzaam had gemaakt op berichten in Duitse fora mbt 1 april:

Hartelijk dank voor Uw informatie Duits forum. Kan helaas niet bevestigen dat openstelling per 1 april van het kampeerdek correct is. Bericht lijkt mij onbetrouwbaar aangezien gesproken wordt over een maatregel van de Griekse regering, terwijl dit verbod wordt opgelegd door IMO, een internationale organisatie die maatregelen wereldwijd uitvaardigd.
Tot op het moment van dit schrijven (nog) geen verdere berichten ontvangen.

Als het kampeerdek wordt gesloten zullen reeds geboekte passagiers van accomodatie worden voorzien zonder extra kosten.
Let wel, op bepaalde afvaarten zal dit problemen met beschikbare accomodaties opleveren waarvoor mogelijk pas en meetwerk noodzakelijk is om alle passagiers zoveel mogelijk tegemoet te komen.
Nieuwe reserveringen zullen buiten deze compensatieregeling vallen.

Wanneer overigens "kamperen aan boord" wel wordt toegestaan zal dit inderdaad ingaande 1 april zijn, terwijl dit dek vanaf 1 november weer wordt gesloten. Sluiting in wintertijd heeft overigens meer met passagiersconfort dan met veiligheid te maken.

Wordt vervolgd
w.g.
Jan Bijl
Groet,
Frans Mulder
beheerder
Gebruikers-avatar
Frans Mulder

Re: Camping on board

Berichtdoor worldwide ferries » Vr Mrt 19, 2004 6:59 pm

Muriel schreef:Heb net ontdekt dat geen enkele maatschappij tussen Italië en Griekenland nog camping aan boord aanbiedt, en dit sinds 11/03/04 :evil:
Iemand tips voor het beste alternatief?

Bedankt!

Vanaf heden, 19 maart 2004 16.00 uur kan weer geboekt worden bij
Minoan Lines met kamperen aan boord !
Ook Anek Lines biedt vanuit Ancona kamperen aan boord.
De eerder aangekondigde sluiting van kampeerdekken is van de baan.
Bericht namens de Heer Mulder die in het buitenland verblijft.
JJW Bijl General Manager World Wide Passage BV
Generaal Agent Minoan Lines in Nederland
worldwide ferries

Volgende

Terug naar de reis náár Griekenland